Visa ett inlägg
Oläst 2012-02-28, 09:49 #4
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av ADRTCK Visa inlägg
Har inte tid att göra ett grundligare test (dessutom är jag knappast rätt målgrupp), men ett par kommentarer angående designen:

1) Bakgrunden (den blårandiga) ser ut som om den är från början av 2000-talet, vilket gör det första intrycket rätt dåligt. Tycker helt enkelt att sidan blir lite för amatörmässig med nuvarande bakgrund.

2) Gillar heller inte hur bakgrunden i den centrerade delen ser ut, den samspelar heller inte med den blårandiga bakgrunden på bra sätt.

3) Om jag inte är helt blind har ni olika typsnitt i översikt-rutan och övrig text? Kanske ser fel då texten är i olika färg etc, men gillar varken Arial eller hur rutan ser ut.
Tack för feedback. Vi har alltid, medvetet, hållit "ner" designen och får ibland synpunkt på att det ser "gammeldags" ut. Vi har traditionellt riktat oss till en målgrupp med etablerade (äldre) företag där tror jag detta har fugerat bra. Det kan nog vara så att det fungerar sämre mot en mer "internet-savvy" målgrupp... Ska fundera på detta.

Citat:
Ursprungligen postat av ADRTCK Visa inlägg
Det huvudsakliga misstaget är i mitt tycke dock att ni har två identiska call-to-action-knappar. Ert mål för den som besöker sidan för första gången är ju ett de ska prova på, därför bör ni ändra färg på loginknappen. Eventuellt bör ni även flytta den, men hur som helst, att ha två stora gröna knappar bredvid varandra är i mitt tycke ett stort no-no som garanterat minskar konverteringsgraden och förvirrar besökaren.
Tack. Självklart. Vi ser över detta.
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat