Visa ett inlägg
Oläst 2012-02-04, 07:57 #8
nordicwebteam nordicwebteam är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 42
nordicwebteam nordicwebteam är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 42
Försöker hålla mig till dessa punkter
  1. Bestäm varför du skriver ett pressmeddelande och fokusera på detta så du håller en röd tråd
  2. Håll det kort och koncist. Pressmeddelanden är vanligtvis inte mer än en sida.
  3. Ange relevanta kontaktuppgifter: namn, titel, adress,telefonnummer, e-postadress etc.
  4. Skapa en rubrik och centrera den i fetstil precis ovanför den första raden i kroppen av pressmeddelandet. Rubriker markerar vanligtvis det viktigaste, betydande eller chockerande faktum i utsläppet. Kom ihåg att detta förmodligen är det som fångar journalisters initiala intresse.
  5. Skapa ett “Dateline” - den första raden i kroppen av ditt pressmeddelande - som inkluderar den stad där frisläppandet genereras och datum (dvs. Stockholm, 2000-01-01).
  6. Se till att första stycket innehåller all viktig information: var, när, varför, vad och vem.
  7. Inkludera några kittlande detaljer eller fakta för att väcka nyfikenhet. Ett bra pressmeddelande ska inte bara informera utan också väcka nyfikenhet och intresse.
  8. Avsluta det sista stycket med en “för ytterligare information linje”. En webbplats kan vara en bra informationskälla.
  9. Centrera dessa tecken, “# # #” eller “-30 -”, längst ner på sidan för att ange slutet av din release.
  10. Skriv din release i ett relevant forum som din hemsida eller mynewsdesk.com
nordicwebteam är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat