Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Ang. OCILLA så har du gjort en något skev översättning, det står till att börja med och att det ska leda till snabb (expeditious) borttagning. .
När det gäller "att man inte får tjäna pengar på det" så ska det vara direkt kopplat och inte indirekt. I megauploads fall är den direkta kopplingen i mitt tycke tveksam då det har gått att tanka filerna utan att betala. Domarna i USA är dock köpta så jag har inte mycket till övers för dem (de väljs och val i USA styrs av mest pengar/resurser, inte mest kompetens) förutom möjligtvis Supreme Court of the United States där en vald domare inte kan väljas bort (federal court är liknande).
|
Jo, min översättning är inte den bästa.
Det är enklare att förstå det på engelska än att försöka uttrycka det på svenska.

Men innebörden är att materialet ska tas bort, vilket inte skett hos Megaupload, där enbart länkar har tagits bort.
Den direkta kopplingen vad gäller pengar är deras "reward points", där folk har fått poäng när dom har laddat upp material. Och sedan växlat in dessa mot pengar.
Det är alltså Megaupload som har betalat ut pengar när folk laddat upp copyright-skyddat material.