Visa ett inlägg
Oläst 2012-01-22, 16:02 #40
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av kippex Visa inlägg
Alltså stora kärnfrågan är ju vad som per definition är warehousing. Hur nära får relationen vara?

Det är väl ganska givet att Premium och Helo har en relation till varandra? Att man etablerar affärsrelationer till sin registrar om man reggar tusentals domäner torde väl vara ganska självklart, sen om man ur ett warehousingperspektiv vill försöka likställa dom med varandra rent juridiskt bör man nog överväga om det inte finns vettigare saker att lägga sin tid på.

Jag har sagt det tidigare, men att registranter ens ska behöva hålla på med eventuella bulvanlösningar och offshore-setups är ju ett resultat av att .SE har fallerat med sitt registrar-/registrantavtal. Det är i mina ögon helt efterblivet att man ens har format villkoren så att det kan uppstå definitionsskiljaktigheter. Detta är vad jag förstått inte något som reglerats av toppdomänlagen utan någon som .SE valt att baka in i sin egen policy och borde således vara lätt att åtgärda.

Det borde rimligtvis vara så att om registranten är samma juridiska person som registraren är det warehousing annars inte.
Oj, jag trodde att den här frågan redan var utredd, genom att eng3l och JS pekat på vad registraravtalet reglerar.
Vidare så håller jag helt med om att det är synligt att det finns en affärsrelation mellan registraren och registranten, precis som det finns mellan alla registranter av .se-domäner.

Och jag vet din inställning kring warehousing och juridiska personer, men anser att du helt snubblar på din egen argumentation i stycket innan och alltså något jag inte alls håller med dig om och knappast någon lösning på det som MDRJ ser som ett "jättestort problem".
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat