Ämne: PatrikWeb
Visa ett inlägg
Oläst 2012-01-11, 08:42 #47
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Pratet om antalet anställda förstår jag däremot överhuvudtaget inte. Jag har inte en aning om hur många anställda Patrik har. Men jag vet att han har folk som jobbar åt honom. Om det sen är konsulter eller anställda, kvittar fullständigt för mig som kund. Om de jobbar dygnet runt, eller bara när det behövs, kvittar också fullständigt för mig. Om Patrik väljer att kalla konsulter eller timvikarier för "anställda" och hur många av vardera typen han har enligt årsredovisningen, kvittar också fullständigt för mig. Du kan ha tio personer som jobbar för dig till och från och ändå bara ha en anställd enligt årsredovisningen. Det blir så om det krävs flera personer för att sköta ett företag, men om den totala arbetsbelastningen inte överstiger en heltidstjänst. Det finns alltså ingenting motsägelsefullt i att Patrik svarar att han har anställda som respons på påståendet om att han är ett enmansbolag, samtidigt som årsredovisningen säger att det bara finns en anställd.
Jag förstår det här argumentet. Nu vet jag inte hur det ligger till i just det här fallet så jag tar det generellt. Jag skulle helst inte sätta driften av viktiga system i händerna på ett företag med en eller kanske 2 anställda. Alla kan råka ut för olyckor eller svårare sjukdom och då kan jag få stora problem. Ska man lita på att allt det finns folks som kan hoppa in med kort varsel och fixa problemen även om den enda ansvariga inte finns tillgänglig?
Det är ju inte så osannolikt att det händer även om personen nästan aldrig är sjuk. Olyckor och akut sjukdom kan och kommer förmodligen inträffa förr eller senare. Det är en stor riskfaktor tycker jag.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat