|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
|
Jag gillar inte heller att Patrikweb tar in en torrenttracker som kund. Inte därför att jag anser att det är hostingbolagets ansvar att kontrollera så att kunderna följer lagen. Utan därför att risken finns att polisen beter sig vårdlöst och tar med sig hela serverhallen om/när de gör ett tillslag. Så även om jag är helt nöjd med min hosting hos Patrikweb, anser jag det vara ett välgrundat argument som talar emot valet av Patrikweb. Man vill inte stå granne med en torrenttracker.
Pratet om antalet anställda förstår jag däremot överhuvudtaget inte. Jag har inte en aning om hur många anställda Patrik har. Men jag vet att han har folk som jobbar åt honom. Om det sen är konsulter eller anställda, kvittar fullständigt för mig som kund. Om de jobbar dygnet runt, eller bara när det behövs, kvittar också fullständigt för mig. Om Patrik väljer att kalla konsulter eller timvikarier för "anställda" och hur många av vardera typen han har enligt årsredovisningen, kvittar också fullständigt för mig. Du kan ha tio personer som jobbar för dig till och från och ändå bara ha en anställd enligt årsredovisningen. Det blir så om det krävs flera personer för att sköta ett företag, men om den totala arbetsbelastningen inte överstiger en heltidstjänst. Det finns alltså ingenting motsägelsefullt i att Patrik svarar att han har anställda som respons på påståendet om att han är ett enmansbolag, samtidigt som årsredovisningen säger att det bara finns en anställd.
|