 |
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
|
De varumärken man vill marknadsföra är väl i första hand dotterbolagens eftersom det är där både försäljning och kundvård sker. Därmed känns det betydligt proffsigare att ha företagssidorna på egna domäner.
En annan viktig aspekt är SEO.
Jag är ingen expert på SEO, men en strategi kan vara att kombinera allt till en domän för att maximera länkjosen till den domänen och därmed hamna högt i sökmotorerna. Företagssidorna kan man sedan optimera som landningssidor så att an hamnar på den som är mest relevant för varje sökord. Det blir ju då flera bra landningssidor. Med bra URI-struktur får man ju även med företagsnamnet där (koncern.se/företagsnamn).
Hur är det upplägget jämfört med att att ha allt på separata domäner i ett SEO-perspektiv? Någon som har bra koll på detta?
|