Visa ett inlägg
Oläst 2011-12-25, 11:33 #7
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
De varumärken man vill marknadsföra är väl i första hand dotterbolagens eftersom det är där både försäljning och kundvård sker. Därmed känns det betydligt proffsigare att ha företagssidorna på egna domäner.

En annan viktig aspekt är SEO.
Jag är ingen expert på SEO, men en strategi kan vara att kombinera allt till en domän för att maximera länkjosen till den domänen och därmed hamna högt i sökmotorerna. Företagssidorna kan man sedan optimera som landningssidor så att an hamnar på den som är mest relevant för varje sökord. Det blir ju då flera bra landningssidor. Med bra URI-struktur får man ju även med företagsnamnet där (koncern.se/företagsnamn).
Hur är det upplägget jämfört med att att ha allt på separata domäner i ett SEO-perspektiv? Någon som har bra koll på detta?
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat