Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Om du frågar Loopia så var dom aldrig nere.
* Absolut ingen information på Loopia.se
* Twitter hänvisade till driftbloggen
* Facebook hänvisdade till driftbloggen (istället postade man reklam och kampanjer)
* Driftbloggen skrev om en incident (om man lyckades komma in på driftbloggen).
* Telefonkunder hänvisades till mail (som ej fungerade).
Verkar som om Loopia stoppade huvudet i sanden och förnekade det hela, så jag förstår inte riktigt problematiken. Om leverantören själv förnekar att nått har inträffat, så är det väl ingen som har attackerat någon som ligger, eller?
|
Hej
Vi använder alltid driftbloggen.se som kanal för information om våra tjänster. När driftbloggen.se blev för överbelastad att vi själva inte kunde uppdatera den valde vi att börja använda Twitter och Facebook. Det borde vi givetvis något vi borde gjort mycket tidigare.
Vi har även flyttat driftbloggen till en ny samarbetspartner i samband med det inträffade. Detta är dock bara en del i det förbättringsarbete som just nu pågår.
Driftbloggen.se beskrev det som hände med e-posten och att den inte fungerade som den ska. Informationen nu gäller backupen och det är en separat situation.
Att vi har ett färdiginspelat välkomstmeddelande i telefon som informerar att man kan skicka mail till oss är inte så konstigt men givetvis olyckligt med tanke på omständigheterna under dessa dagar.
Så nej, vi stoppar inte huvudet i sanden och förnekar inte detta på något sätt. Att vi kan bli bättre i vår kommunikation med kunderna är dock något vi helt enkelt får ta till oss och jobba på i fortsättningen.
/Jimmie Eriksson