Citat:
Ursprungligen postat av njoy
Det konstiga med loggarna är att samtliga tidsmätningar upp når ganska exakt 3 eller 9 sekunder med några tusendelars differens. Det kan inte vara en slump eller relaterat till belastning.
Anledning att vi valde FSData var just prestanda. Vi testade flera hotell men hos FSData blixtrade det bara till när vi laddade sidorna. CityNetwork finns det en annan tråd om här på WN om vad som var otillfredställande.
Jag är generellt trött på att jag som kund oftast vet mer än supporten man ringer till, eller teknikern man blir kopplad till. Det gäller flera webbhotell. När det gäller belastning och nertider så är supporten ofta ovetandes om driftstörningarna, om det inte varit flera timmar. Det är högst pinsamt att behöva informera webbhotellen om deras egna brister, det borde dom känna till innan jag ringer. De borde alla lägga externa bevakningar på maskinerna att börja med, t.ex. via pingdom. Intern bevakning är uppenbarligen otillräcklig.
|
Vilken tråd om CityNetwork syftar du på?
Givetvis har webbhotellen bevakning på sina maskiner men det är ju inte möjligt att externt bevaka svarstider på varenda site som de hostar. Sedan är ju inte supportpersonalen som sitter och övervakar så de kan ju inte vara liveuppdaterade med status på servrarna även om kommuniktaionen mellan tekniker och support ofta kan bli mycket bättre.
Många gånger beror dessutom störningarna på att det är problem i nätet någonstans mellan dig och webbhotellet och detta är ju utanför webbhotellets kontroll och är oftast beroende av vilken ISP man har.
Det är hur som helst väldigt mycket mer komplext än vad du verkar tro att driva ett webbhotell.