Ämne: Surftown nere
Visa ett inlägg
Oläst 2011-12-09, 12:54 #17
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av inpbox Visa inlägg
Kan du då förklara för mig hur utländska bolag lyckas hålla inprincip 100% upptime? Jag har vart kund hos en utländsk host i ett par år nu och fortfarande inte upplevt någon som helst driftstörning. Där betalar jag 1 dollar i månaden.
Nu vet jag inte riktigt vad du menar med "utländska bolag", det är ju en väldigt diffus referens. Om man gör en jämförelse med amerikanska bolag så har de ju en helt annan kundbas än svenska webbhotell. Har även jag sajter hos amerikanska webbhotell med mycket liten nertid de senaste 10 åren. De kan dock vara ganska hårda med samtidiga databasuppkopplingar och andra resursbegränsningar när man kommer upp i trafik.

Att de svenska webbhotellen satt sig i denna sits själva genom att kapa priserna stämmer inte riktigt. De måste anpassa sig efter marknaden, se bara på hur det har gått i hemelektronikbranschen. Det är inget de valt själva, kunderna väljer mer eller mindre åt dem.

Naturligtvis finns det fortfarande de som vill betala lite extra för kvalitet och service men den marknaden är begränsad och bara enstaka företag kan välja den vägen.

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-12-09 klockan 12:58
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat