Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-26, 02:41 #55
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Kör man DNSBL på utgående servrar i en webbhotellsmiljö så sätter man sig själv på pottkanten (ännu mer om man samtidigt promotar portar som (465,) 587 och 2525)), så enkelt är det..
Håller man sig till inkommande relayer och sen sköter sin support därefter så funkar det (i.a.f. till den dagen alla andra börjar använda det..) till viss gräns (man lämnar också över ev. skitgöra på annan part).

Jag vet som sagt ingen leverantör av webbhotell, förutom Sajthotellet, som kör med "direktverkande" DNSBL istället för att köra det igenom t.ex. SpamAssassin, så det är inget vanligt problem..

Dessutom, nu när jag försöker upprepa felet i min testmiljö så biter det inte längre verkar det som.. Min bredbandsadress är med i svartlistan och den MTA som tar emot mailet (efter en tidigare MTA som autentiserar mig) tycker allt är grönt... Jag tröttnar just då (nyss) på att komma till den absoluta botten av problemet och tills det drabbar mina kunder (och jag därmed har betalt för att lösa det) så får det vara för min del..

Hyr en VPS för $2-5/mån och skicka via den.. Du upprätthåller ditt egna rykte på nätet och den gamla slagdängan "skall man få något gjort ordentligt så får man göra det själv" gäller, precis som vanligt.

Senast redigerad av Jake.Nu den 2011-11-26 klockan 04:34
Jake.Nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat