Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-21, 15:27 #6
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Det hade varit intressant att veta varför Patrik inte bara kallades till förhör per brev. Det verkar vara vanligast.
Ja, så kan man tycka att det borde gå till. Men ibland verkar polisen/åklagare få spel. Jag har två bekanta som har blivit stormade;

Den första personen är en kompis till min syster. De slog in dörren mitt i natten och stormade in med dragna vapen. Det visade sig att de hade tagit fel lägenhet. Hon lider fortfarande av panikångest efter den incidenten.
Den andra personen är en kompis som råkade ut för en falsk anmälan. I hans fall så slog de sönder både port och ytterdörr, knuffade omkull honom och släpade ut honom i handfängsel. Anmälan gällde misshandel, vilket måste anses vara ett allvarligt brott. Men man kan tycka att de borde lagt två minuter på att kontrollera uppgifterna innan de började slå sönder saker och brotta ner folk i deras hem. Väl på polisstationen så släpptes han omgående.

Det "roliga" är att jag inte känner någon som blivit överfallen i sitt eget hem av någon annan än just polisen. Polisen-Kriminella 2-0 alltså.

Jag hade som yngre stort förtroende för polisen. Men numera blir jag mest nervös av att se dem. Många av dem verkar inte ha någon respekt för vanligt skötsamt folk.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat