Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-21, 14:41 #5
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Adestro Visa inlägg
Ge exempel på något fall där Apple nekat en app av detta skäl?
Minns inte vilka kanaler det var, men iallafall 1 svensk och en stor utländsk kanals play-appar fick sänka kvaliten på sina videos för att de skulle komma ut på appstore.

Av de ios-utvecklare jag känner till finns det ingen som avskyr denna godkännande-process.

Prenumerationer kanske du har missat att sådär 110% av mediaföretag har klagat enormt över. Det är bara när affären kommit lite längre det drabbar mig som slutkonsument desto mer. Nu drabbar det främst mediabolagen då de bara måste finnas i dessa enheter då de inte vill riskera att förlora läsare på en så snabbrörlig marknad. Det enda man som slutkonsument märker är väl att det kan bli lite omständigare att skaffa sig ett abonnemang ibland.

Och ja, jag förstår mycket väl att denna metod är till för skapa en bättre affär för Apple. Däremot vill jag påstå att det i förlängningen är dåligt för alla parter utom möjligtvis Apple att acceptera dessa omständigheter.

Det är väl klart det är censur att hindra app-flödet från utvecklare till slutkonsument. Sen att det är självcensur och sker på en mindre allvarlig nivå än infrastrukturnivå förändrar ju inte innebörden eller effekten för ios-användare.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat