Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-16, 19:49 #8
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av SEAPelle Visa inlägg
Att skylla på andra är väl ändå inte relevant? Att grannen våldtar eller stjäler ger inte mig rätt att göra detsamma...
Dina liknelser är otroligt skeva, dessutom skyller jag inte på andra däremot anser jag att APB bara vågar ge sig på dem som inte har juridiska muskler - de är med andra ord fega. De stora bovarna är ju faktiskt sökmotorerna som gör det lätt att hitta musik på öppna trackers.

Citat:
Absolut bör en domstol avgöra, annars är man i gråzoner. Men för att gå lite ontopic så e det ju lite det som allt handlar om, anses man medskyldig för att man begär domstolsbeslut?
Det är intressant för vad jag tycker är en sak men det är vad HD skulle komma fram till som gäller. En sån dom skulle få otroliga konsekvenser för alla typer av providers.

Citat:
Står i alla avtal att du inte får bryta mot svenska lagar och normala trafikmönster. Vad som visas publikt kan du lätt se utan att behöva "kika i deras filer" samt det är ganska lätt att analysera trafikloggar för att se vad som drar orimlig trafik om det är fildelning eller ej. Trafikloggarna är din egendomsom du har full rätt att analysera.
Samt du även skall spara om jag minns rätt.
Ja men är det jag som ska avgöra om de bryter mot svensk lag? Det är det vi har domstolar till. EDIT: Det här är en ståndpunkt jag kan ha förståelse för även om jag själv kan ha en åsikt om vad som är lagligt eller inte.

Jag har ingen skyldighet att analysera trafik eller bedriva privatspaning. Polisarbete skall utföras av polisen och inga andra. EDIT: Vad jag gör frivilligt är en helt annan sak men det är inte poängen som sagt.

Ang. trafikloggar så börjar det bli en definitionsfråga, alla hosting providers är inte sina egna internetleverantörer och borde väl då inte omfattas av den lagen? Eller?

Senast redigerad av Westman den 2011-11-16 klockan 19:54
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat