Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-16, 17:12 #1
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Den dag IFPI etc. ser till att Google följer lagen, den dagen ska jag börja lägga mig i vad kunderna gör.
Att skylla på andra är väl ändå inte relevant? Att grannen våldtar eller stjäler ger inte mig rätt att göra detsamma...

Citat:
Mao. det ska vara helt uppenbart olagligt, annars vill jag att en domstol avgör saken.
Absolut bör en domstol avgöra, annars är man i gråzoner. Men för att gå lite ontopic så e det ju lite det som allt handlar om, anses man medskyldig för att man begär domstolsbeslut?

Citat:
Jag har förövrigt ingen rätt att gå in och t.ex. läsa kunders epost eller kika i deras filer, det är olagligt. Det jag skulle behöva göra är i så fall att ändra avtalstexten så att det i den ger mig rätt att spionera på mina kunder men vilken kund skulle gå med på det? Jag skulle inte göra det själv.
Står i alla avtal att du inte får bryta mot svenska lagar och normala trafikmönster. Vad som visas publikt kan du lätt se utan att behöva "kika i deras filer" samt det är ganska lätt att analysera trafikloggar för att se vad som drar orimlig trafik om det är fildelning eller ej. Trafikloggarna är din egendomsom du har full rätt att analysera.
Samt du även skall spara om jag minns rätt.
SEAPelle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat