Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-15, 19:22 #46
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Nej, sajthotellet är helt oskydliga till problemet.

Sajthotellet har precis som de flesta webbhotell med mejlservrar ett skydd mot att spammare ska kunna använda deras servrar att skicka spam med. Detta är helt normalt och bra.

Däremot så är det Tele2 som struntar i att bevaka när någon av deras IP-adresser blir bannade pga att någon dator blivit kapad (oftast helt utran ägarens vetskap) och används för att skicka spam.

När sedan jag och andra Tele2-kunder endera hamnar i samma ip-segment eller rent av med exakt den ip-adress som tidigare använts för spam så blir konsekvensen att alla mina mejl också klassas som spam, trots att jag är helt oskyldig.

Jag har tillsammans med sajthotellets VD och deras tekniker utrett vad som är problemet och det är som sagt att Tele2s ip-adresser är bannade på välkända svartlistor som Barracuda, RATS-... mfl.

Sajthotellet har varit mycket servicevänliga och verkligen lagt ner stor möda på att först identifiera problemet och sedan även försöker hitta specialtrix för s.k. workaround tills Tele2 löser huvudproblemet.

Tele2 vägrar ens att registrera ett supportärende på detta och de vägrar kategoriskt att koppla mig till den avdelning hos Tele2 som har som uppgift att reda ut denna typ av problem ("Kundsäkerhet" heter den avdelningen).
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat