Citat:
Ursprungligen postat av studiox
Om du kopplar upp dig via olika ISP'er jämt så är det alltså bara när du använder Tele2 som det är problem?
Jag håller med dom andra om att blacklist sker på SMTP nivå, inte sender-ip nivå. Att din Ip-adress råkar vara svartlistad har inget med saken att göra.
|
Jag använder mitt mobila bredband från Tele2/Comviq mest men jag är uppkopplad via andra ISP som ComHem, Bredbandsbolaget, och andra titt som tätt.
Läs tråden en gång till från början så ser du att det är sender IP-adress som är de facto svartlistad och det har inte ett skvatt med SMTP-servern att göra. Jag har även provat med att skicka med andra konton som använder andr aSMTP-servrar som Webbplats.nu/Binero med samma resultat. Det funkar däremot om jag använder Webbmejl från Sajthotellet för då används inte mitt mobila bredbands IP-adress som sender-ip i spårningsinfo i mejlet, men det funkar inte att gå öbver till det i praktiken utan jag vill köra från min Outlook som jag alltid gjort och vill göra även i fortsättningen.
Problemet är att Tele2s IP-adress är svartlistad och Tele2 vägrar ta tag i och lösa problemet! De vägrar att lyssna på att det är deras IP-adress som är spärrad, de föreslår hela tiden lösningar på helt andra problem. TELE2s KUNDTJÄNST ÄR OKUNNIGA IDIOTER SOM VÄGRAR LYSSNA PÅ KUNDENS PROBLEM.