Citat:
Ursprungligen postat av klein
Man kan hjälpa dessa människor på plats, genom att bygga flyktingläger i länderna och resp granländer. Problemet är att ta hit stora massor som inte kan sysselsättas , är att vi få ökad rasism i samhället. Se på Malmö som skräck exempel , där har kriminella gäng tagit över hela stadsdelar.
|
Vi hjälper till väldigt mycket på plats också, det ena utesluter inte det andra. I vissa fall är det ena alternativet att föredra, i andra fall det andra.
Det där måste för övrigt vara det absolut sämsta argumentet jag hört från dig hittills. "Man kan inte ta hit invandrare för det ökar rasismen". Skämtar du nu? Nästan mer extremt än Sverigedemokraterna... Det är knappast hos invandrarna problemet ligger då utan hos svenskarna.
Det är långt ifrån bara invandrare som är problemet i Malmö, och övriga Skåne, det är en hel del handel med stulet diesel, ekonomisk brottslighet inom t.ex. byggbranschen (ofta svenska ägare), MC-gäng och nazister bara för att nämna några exempel. MC-gängen är, åtminstone än så länge, en betydligt större fara för samhället då de är mindre restriktiva i sina angrepp mot rättsväsendet och staten. Jag vill inte göra det till en tävling men att bara ta upp den ena sidan av myntet i bästa SD-stil är ju tämligen korkat. All brottslighet ska naturligtvis bekämpas på bästa möjliga vis.
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Man det över 35 år behöver också arbete. Och är du över 45 år så är du inte anställningbar. Ändå bör småbarn föräldra vara det som en arbetsgivare bör se mest upp med. Osv osv ..
|
Absolut, det håller jag med dig om även om det kanske inte riktigt hör hit. Det där är dock en väldigt svår fråga. Rent generellt tycker jag inte man bör gynna någon särskild grupp på arbetsmarknaden. Får man en markant, icke-temporär ökning av arbetslösheten bland ungdomar så riskerar man dock att få stora problem i framtiden. I ett sådant läge måste man nog ändå gynna dessa på det vis man gjort nu.
Annars kan jag väl hålla med dig om att det finns en ohälsosam åldersfixering på många håll i samhället idag.