Skicka alltid så att du har kolli eller sändingsnr på varje sändning. Det går inte att skicka utan att kunna spåra det efterhand. Vi använder DHL och det funkar bra, när det inte gör det får vi tillbaka paketet och kan göra upp med kunden så att alla blir nöjda.
Citat:
Ursprungligen postat av MKÖ
Jag blev e-handlare förra månaden och har redan skickat över 70 .
8 av dessa har i skrivandets stund inte kommit fram och försvunnit spårlöst dessutom. Jag har kontrollerat med varje ombud om paketet finns där, det gör det inte. Kunden har samma dag som vi skickat försändelsen fått sms om att "paketet är på väg".
Men ingen avisering om att hämta ut.
Pacsoft skakar bara på huvudet och säger att det händer så ibland eftersom att det är en relativt ny tjänst och att det kan finnas barnsjukdomar. Vi skickar ju ändå 20 miljoner försändelser per dag.
Vad gör man? Höja priserna för frakten mot kund och välja en annan tjänst?
Då försvinner vår affärside lite..
|