Visa ett inlägg
Oläst 2011-09-04, 12:29 #7
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Hej Conny.
När jag skrev ordrar menade jag fakturor/kvitton.

Alltså kan man inte göra på följande vis.

På måndag har jag fått in 5000 kr på kontot.

Jag måste alltså ta med varenda faktura, vi säger att det är 50 fakturor på 90 där 10 kr per faktura är avgiften fortus tar. Då måste jag ta med varenda en av dessa fakturor istället för att endast ta med det pappret jag får ifrån fortus.

Där det står vilka ordrar som är med i betalningen, vad de tar i avgifter och övriga specifikationer. Varenda krona är ju med, det är bara det att det är en sammanställning av de 50 fakturorna.

Tyvärr bokför jag ju inte själv så det hjälper inte mig att spcs hade förenklat bokföringen för mig då det är revisorn som gör det.

Det här är bara för mycket jobb tycker jag. Hade bara för mig att större företag hade en sorts dagskassa. Fastän jag inte bokför själv blir det mycket jobb att ta med varenda faktura för sig och skriva vad fortus har tagit för avgifter per faktura.
Om du kan få ut en sammanställning per dag på hur mycket du sålt för via ditt faktureringsföretag, hur mycket avgifter de tar ut och hur mycket de blir skyldiga dig och hur mycket de betalar ut så borde det gå att redovisa som en dagskassa, tycker jag.
Det kritiska är om du kan få en snygg sammanfattning från ditt faktureringsbolag som du kan ha som bokföringsunderlag.
Postförskotten är inte mycket att göra åt, där får du ingen sammanställning per dag antar jag.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat