Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-22, 02:05 #38
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
Citat:
Ursprungligen postat av moonflake Visa inlägg
Nilsson,

Det är inte kundens fel i det här fallet är jag rädd..

Jag förstår besvikelsen och frustrationen som du råkat ut för, men det bästa du kan göra är att tacka kunden för beställningen och önska honom välkommen åter - ha dina dörrar öppna.

Lär dig något av misstaget och hindra från att det upprepas.

Vi på eLuminous Technologies har alltid en betalplan som vi utformar utifrån kunden.
Vi ger vårt pris beroende på volym och sedan så delar vi upp betalningen för olika delmål i processen.

På så sätt ser vi till att få betalt för vårt arbete.

Ta förskottsbetalning för att inleda projektet och sedan tar du betalt allt eftersom du avslutar vissa delmål i projektet.

I ditt fall så hade jag som sagt tackat kunden för tiden och önskat honom välkommen åter, även om det hadee lämnat bitter eftersmak.
Gör det inte värre för dig än du behöver genom att lägga ner tid på det, lägg den tiden på att hitta nya kunder istället.
För övrigt så är det trots allt deras pengar...
Det går att lämna dörrar öppna på flera olika sätt.
Jag rekommenderar dock inte ditt i detta kundcase.
Kunden har beställt och det finns säkert något litet som kan bekräfta det såsom ett mail. Vill inte kunden betala eller att man ska avbryta projektet så är det bara till att fakturera det beloppet som man jobat.
Vill kunden inte betala, erbjud delbetalning. Vill kunden inte betala.
--> Kronofogden ASAP.

(Man kan tom begära ett företag i konkurs för en fodran)
MKÖ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat