Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se
Eftersom det är tjänst och inte en produkt som kunden beställt har han inte rätt till någon ångervecka.
Eftersom han godkänt allt har han väl två alternativ:
Antingen att du fullföljer beställningen och han betalar dig enligt offerten.
Eller att du avbryter arbetet och fakturerar din tid och de kostnader du haft i samband med detta. Kunden kan ju inte sätta dig i arbete och sedan ångra sig hur som helst så du måste ju bli kompenserad för det arbete du har gjort på hans beställning.
Som sagt, se till att du skriver ett ordentligt avtal i fortsättningen som reglerar den här typen av tvister. Då kan du bara skicka det vidare till KFM om du inte får betalning.
|
Men som jag förstår det har dem ej skrivit ett fullständigt avtal. Tror inte e-post och liknande material är tillräckliga bevis material till att du får ditt ärande igenom. Han kan istället påpeka att emailen har varit kapat och så står han inte ansvarig för dessa mail.
Det är trist men jag tror det är kört :/... Jag vet dock inte!!!