Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-12, 21:14 #6
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Ta verkligen Apple överpriser? En MacBook Air börja på 9000:- och gå uppåt. Samsung motsvarande hamnar runt 15k. Ta HP motsvarade emot Apple bro ligger den också runt samma peng som en Apple, dock har oftast Apple bättre bygg kvalité.

HP Pavillion DV6 och DV9 är en modell som går sönder inom 2 år. Nu skall jag inte sitta här och försvara Apple kvalite , då min vita Macbook har tgb sluta fungera på.. ( Datorn är yngre än 1 år )
Det är ju inte utan anledning Apple har överlägset högst marginaler av alla tillverkare av datorer och mobiltelefoner. Vet inte några exakta siffror men jag har hört att Apple har mer än dubbelt så höga marginaler som nummer två.

Höga marginaler innebär ju att man tar mer betalt än man behöver, dvs överpriser.

Vad som är prisvärt är ju något annat då det är en helt subjektiv bedömning som den enskilda konsumenten gör. Man kan med marknadsföring få konsumenter att vara nöjda med produkten och priset trotts att det är överpriser. Det är ju så det fungerar med branding inom alla industrier. En Rollex kostar t.ex. inte så mycket mer att tillverka än vad andra klockor billigare gör precis som att en Appledator inte kostar så mycket mer att tillverka för att motivera det högre priset.

Senast redigerad av pelmered den 2011-08-12 klockan 21:18
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat