Citat:
Ursprungligen postat av klein
Ta verkligen Apple överpriser? En MacBook Air börja på 9000:- och gå uppåt. Samsung motsvarande hamnar runt 15k. Ta HP motsvarade emot Apple bro ligger den också runt samma peng som en Apple, dock har oftast Apple bättre bygg kvalité.
HP Pavillion DV6 och DV9 är en modell som går sönder inom 2 år. Nu skall jag inte sitta här och försvara Apple kvalite , då min vita Macbook har tgb sluta fungera på.. ( Datorn är yngre än 1 år )
|
I början av en produktcykel är Apples datorer prisvärda. Men Apple gör bara mindre uppdateringar, såsom mer RAM eller lite högre klockfrekvens på CPU. Så när en viss modell har funnits ett tag har den rätt föråldrar hårdvara, se bara på hur länge Apple körde med Core 2 Duo, det var först i och med Sandy Brigde deras bärbara fick core i. Medans i-serien har funnit ett bra tag.
Men sen är det ju inte hårdvaran man är ute efter om man köper Apples datorer, det är helheten. En välbyggd dator, som inte bara fungerar bra utan ser bra ut. Min Macbook Pro har som sagt flygit i golvet några gånger, en havererad hårddisk som nu är utbytt till ssd, knappt en skråma. Har även spillt ut två glas med coca cola (två olika tillfällen) och datorn fungerar fortfarande under buggar (än så länge dock).