Ta verkligen Apple överpriser? En MacBook Air börja på 9000:- och gå uppåt. Samsung motsvarande hamnar runt 15k. Ta HP motsvarade emot Apple bro ligger den också runt samma peng som en Apple, dock har oftast Apple bättre bygg kvalité.
HP Pavillion DV6 och DV9 är en modell som går sönder inom 2 år. Nu skall jag inte sitta här och försvara Apple kvalite , då min vita Macbook har tgb sluta fungera på.. ( Datorn är yngre än 1 år )
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se
Problemet när de flesta påstår att Apple-datorer är så överlägsna när det gäller kvalitet är att de då nästan alltid jämför med andra tillverkares budgetdatorer. Det går ju inte riktigt att göra en rättvis jämförelse mellan exempelvis en Acer för 4000 kr och en MacBook för 15 - 20.000 kr(jag påstår dock inte att att det nödvändigtvis är så för dig Captain Thailand). Kollar man istället på de andra tillverkarnas premium-/eller businessmodeller så är det ungefär samma kvalitet(både bättre och sämre såklart) och man sparar flera tusenlappar om man köper en dator med samma hårdvara.
Jag anser att Apple gör väldigt bra produkter, men de tar överpriser för dem. På grund av deras smarta marknadsföring har de fått väldigt många fanatiker som köper allt bara det kommer ifrån Apple. iPhonen och MacBooks har länge varit statussymboler även om iPhonen har tappat mycket där nu när Android har slagit igenom ordentligt.
|