Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W
Ja det stämmer att jag generaliserade, vilket jag gjorde av egen erfarenhet. Eftersom att jag dagligen har kontakt med macanvändare alltifrån Bert 16 som köpt en mac för att den är snygg till Stina 30 som jobbar på reklambyrå och har "hört" att man "måste" ha mac inom reklambranschen.
Något som gör att "macmänniskorna" sticker ut är att om en pc-användare ber om hjälp så börjar ofta samtalet med: Jag har försökt det här och det här men får inte till det, kan du hjälpa mig?
Men med macanvändaren börjar samtalet 8 ggr av 10 med: Det här funkar inte, fixa! När man då ställer motfrågan med vad dom har försökt själv så att man kan utesluta det dom redan försökt får man till svar: Öhh, vad då försökt? Ska det inte bara fungera?
|
Fast om Mac-människorna förväntar sig att allt fungerar medan PC-användarna förväntar sig att saker ska krångla, säger det då inte tvärtom något positivt om Apples produkter?

Det är dock inte min egen personliga erfarenhet. Har kört både PC och Mac och det har fungerat i stort sett felfritt både och. Har haft väldigt få datorer som fungerat fint hela vägen till ålderns höst.