Visa ett inlägg
Oläst 2011-07-15, 20:18 #17
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Jag kontaktade Misco samma dag och de ansåg att eftersom att produkten är ESD känslig så upphör ångerrätten när anti-stat påsen är bruten. Jag har dock inte rört den.
Det spelar som sagt ingen roll om den är bruten. Enligt lag får du på ett försiktigt sätt prova produkten. Det går inte att prova ett grafikkort om man inte får ta ut det ur förpackningen.

Citat:
I deras köpvillkor står det följande:

"I de fall varan har levererats från Misco i ESD-emballage (antistatpåse eller annan specialkartong som skyddar varan från statisk elektricitet) skall varan returernas till Misco i samma typ av emballage, i annat fall förverkas garantin."
Det är ett krav som de får ställa. Det är inte konstigare än att man inte kan skicka tillbaks porslin eller glas i ett vanligt kuvert. Det är kundens ansvar att varan är hel när returen når säljaren. Men som jag förstår det så har de inte hävdat att grafikkortet skulle vara trasigt?

Citat:
Edit: Kan de verkligen skicka ut den mot postförskott till mig när jag inte har beställt någonting mot postförskott? Jag har ju inte gått med på att de ska skicka tillbaka den till mig mot postförskott.
Ja, de kan skicka postförskott till dig utan att du har beställt någonting. Men det innebär inte att du är skyldig att lösa ut det eller att du är betalningsansvarig.

Jag antar att du vill göra rätt för dig. Så bestrid fakturan varpå den blir tvistig och meddela att du vill att ARN prövar frågan. Enigt Miscos köpvillkor så förbinder de sig att följa ARN:s utslag. Anmäl även det inträffade till Trygg E-handel. ARN hanterar ett ärende via brev. Det är inte någon domstol.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat