Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se
Jag är ju ordförande och det är bara vi två i styrelsen + en suppleant(som för övrigt står på min sida i det här) men det där med att ordförande har utslagsröst tänkte jag inte på!
Då blir ju det hela mycket enklare! 
|
Det är väl det allra enklaste, kalla till extra bolagsstämma, om han kommer så kan ni kanske lösa problemet. Ni har väl bägge borgensförbindelsen, så även han har ju ett egetintresse att uppnå en lösning.
Om han inte kommer så träder suppleanten in i hans ställe och då blir det ett majoritetsbeslut med nyemission.
Citat:
|
Värdering av sådant här är svårt, kräver att du väl kan motivera det och bolagets revisor "köper" din motivering, annars är det inte en tillgång för bolaget och därmed värt noll kronor.
Citat:
Så kallelsen borde väl kunna antas ha nått mottagaren om jag skickar ett mail och jag inte får något felmeddelande om studs eller liknande?
Skulle han kunna hävda något annat?
|
Det skall räcka, för att vara dubbelsäker kan du ju kontrollera hos er mailleverantörs maillogg om kopia på att mailet kommit fram. Har ni dessutom samma domän bägge två så be även mailleverantören om utdrag ur loggfilen när hans konto senast kontrollerade mailen datum efter du skickat mailet. Bör inte kosta dig mer än nån hundring så har du bevis att han mottagit mailet.
Hävda annat kan han ju gäöra, det står var och en fritt att komma emd "galna saker" tyvärr.
Hoppas det löser sig, du sitter inte i en angenäm sits.