Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Jag kommenterade utifrån allt som skrivits. Har aldrig sagt att man ska låta honom vara oavsett vem han är. Det enda jag menar är att man måste anpassa åtgärderna efter vad det handlar om. Albin skrev emellertid "lillkillen" och att det ska bli dyrt. Det klingar inte så väl i mina öron. Det kan jämföras lite med fildelningsdebatten där jag anser att man ska gå hårdare fram. Jag tycker trots detta att det inte är särskilt lyckat att kräva tonåringar på en massa pengar. Själv har jag inte den blekaste aning om vem denna person är men en lektion i upphovsrätt behöver han uppenbarligen.
Det vore onekligen trevligt om man kunde banna personer som bryter mot upphovsrätten från webbhotellen för en viss tid men det är väl tyvärr inte särskilt realistiskt. Däremot tror och hoppas jag samtliga seriösa svenska webbhotell reagerar om en kund gör något i den här stilen.
|
Dyrt och kosta mycket behöver inte ha med pengar att göra - utan även saker som personal branding och liknande.
Jag vill helst inte motivera mig längre. Jag kommer ta fighten och så är det bara. Jag vill inte ha pengar av honom, jag vill bara att han ska få det eventuella straff han förtjänat (hur litet det än är). De som köpte krönikorna av mig är kontaktade och kommer få ta ställning till huruvida processen blir.
Tack för att ni tagit er tid att reflektera