Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Kan man inte förutsätta att priserna normalt diskuteras exklusive moms med tanke på att WN inriktar sig mot företagare? Om priserna som jämförs är inklusive moms blir det dock missvisande - men det betalas ändå ingen moms till Nunames.
|
Där anser jag att du har fel Johnny, dels genom att förutsätta att WN:s målgrupp är företagare, (Det är verkligen inte min erfarenhet, utan i mycket hög grad slutkunder dvs konsumenter) men framförallt att vi bör hålla isär att Nunames är ett US-bolag - dit uppgivna priser (som ägarbytet) inte inkluderar moms för den svenske partnern, men eftersom det är denna som fakturerar slutkunden - så är det väl ganska relevant att påtala i sammanhanget, speciellt eftersom aelander just blandar ihop dessa två:
Nunames prisangivelse samt Loopia:s och WK:s mfl prisangivelser..
Jag tror inte att det är många svenska användare som läser Nunames prisangivelser om 150 Euro som att den även tillkommer motsvarande 37,50 Euro i svensk moms - eftersom du debiteras av en svensk näringsidkare - Tycker du att det är självklart? Det gör inte jag..