Visa ett inlägg
Oläst 2011-06-16, 16:43 #5
heggejoh heggejoh är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
heggejoh heggejoh är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av tnek Visa inlägg
Måste börja med att sajten är väldigt snygg och välgjord!
Tackar!

Citat:
Ett problem är att rubrikerna på förstasidan är i bilder istället för text, jag hade dels använt mig av alt-taggar för att få med beskrivning av bilderna och även använt mig av h1, h2-rubriktaggar osv under bilden för att få med viktiga sökord i rubrikerna.
Skall titta närmre på dessa alt-taggar för du har helt rätt. Speciellt produktbilderna måste absolut vara alt-taggade, vilket jag nu har ändrat dem till. Tack! Skall också byta ut den class jag har på underrubrikerna till att bli h2. <h1>orna tror jag skall finnas som rubriker redan.

Citat:
Jag tycker inte förstasidan endast bör ha "Objektivguiden" som title, det är antagligen ett sökord ni kommer ranka som #1 ändå med tiden, jag hade valt en mer beskrivande titel med mer sökord, kanske något i stil med "Jämför och sök objektiv för din kamera - Objektivguiden"
Kanonbra synpunkt!
Implementerat och klart! Tack!

Citat:
Textlänken ovanför "Google +1"-knappen till Google känns överflödig, Google behöver ingen mer länkkraft
Point taken, men jag gillar idén med +1 men samtidigt tror jag dock att den aldrig kommer att komma i närheten av fb:like , så det kanske är bättre att fokusera på FB.

Citat:
Vill ni ranka på undersidor som "Jämför objektiv" skulle jag rekommendera att fylla sidorna med mer text, sikta på 300-400 ord. Exempelvis att fylla på med mer text under formuläret om varför man ska jämföra, hur jämförelsen görs osv.
Riktigt bra synpunkt!

Sammantaget, ett stort tack!

Mvh
// Henrik J
heggejoh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat