Visa ett inlägg
Oläst 2011-06-08, 16:08 #15
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2010
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda Visa inlägg
Jag har sällan sett så många trasiga telefoner som hos iPhoneanvändare (har förbrukats några stycken i familjen) och kvaliteten i övrigt hos Apples Mac-datorer är inte högre än datorer i samma prisklass av andra märken med motsvarande prestanda. Designen är ofta lite coolare (tycker jag), men det är ungefär vad som är bättre med Mac.

Förutom när jag behöver dem i jobbet så står just mina Appleprodukter och surrar... Så vi lever i olika världar. :P

Fördelen med Mac skulle ju kunna vara den minimala risken för virus och trojaner, men det kanske är en illusion...? Har någon här någonsin fått virus eller trojaner i sin Mac?
iPhones är bara skit. Helt oanvändbara klumpar Android ska det vara!

Som jämförelse köpte min kompis en Sony Vaio för 18.000kr, medans jag betalade 12.000 för min Macbook Pro 13". Hans Sony vaio såg bra och fungerade bra i ungefär 2 månader. Visst hade den bra mycket vassare hårdvara, men så extremt mycket sämre byggkvalitet. Tog inte lång tid innan den plöjde på med högsta fläkthastighet, lite delar lossnade och det blev glapp i elkontakten (vilket borde vara näst intill omöjligt med en magsafe-laddare).

Jag har inte sån stor koll på laptopmarknaden, men Sony Vaio anses väl ändå hålla hög kvalitet?

"Råkade" komma in på en suspekt sida, och då laddades något sorts "antimalware-program" ned, dock i en .zip-fil som jag inte öppnade, men jag sparade den för jag täntke testköra och se vad som hände men det glömde jag bort. Det är väl typ det största hotet jag varit med om. Du måste alltså aktivt installera för att få något, alt. skriva in ditt root-lösenord för att godkänna.
oskarh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat