Visa ett inlägg
Oläst 2011-06-02, 16:42 #12
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej ninza,

Min erfarenhet är att 5-10 minuters lugn promenad (dvs strosa runt lite) varannan timme kan lindra. I början kan det ta emot och kännas "stressande", men efter ett tag blir promenaderna nästan något man ser fram emot. I varje fall för mig. Jag brukar gå kl 10, 12, 14 osv. Givetvis måste man ha en eventuell arbetsgivares medgivande. ;-)

Jag rör på mig mer än på väldigt länge (jag går ca 5 mil i veckan, boxas lite och gymmar en del) och det är förstås mest bara av godo.

Magen prioriterar numer jag eftersom starka magmuskler kan hjälpa. Dock är "sit-ups" ofta direkt skadliga och stärker inte magen utan höftböjarmuskeln. Sk korta crunches med ländryggen konstant mot golvet är hundra gånger bättre. Det är viktigt att spänna magmuskelaturen genom hela rörelsen. Dock hjälper detta inte alla. Vissa kan tom bli sämre i ryggen av magövningar.

Dessutom försöker jag stretcha rumpan och låren regelbundet.

Om man inte orkar eller hinner det kan det vara läge att söka upp en duktig kiropraktor eller en sjukgymnast som kan kika på muskler, ryggrad och nerver. Dock är vissa av dessa ganska dåliga på att rekommendera bra stretchövningar och ett individuellt styrkeprogram. Kanske har det i vissa fall något med att de vill ha tillbaka dig som kund?! Även en riktigt skicklig massör kan lindra och tom bota vissa besvär.

Senast redigerad av Captain Thailand den 2011-06-02 klockan 16:45 Anledning: Gjorde ett tillägg
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat