Visa ett inlägg
Oläst 2011-04-22, 22:53 #48
aelanders avatar
aelander aelander är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
aelander aelander är inte uppkopplad
Medlem
aelanders avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Omega Man Visa inlägg
Vad jag som kund skulle vilja ha är en fast minimikostnad för obegränsade domäner/databaser/e-post och ett standardutrymme, men att webbutrymmet och trafiken utöver det köps i lösvikt.
One size does not fit all.
Vad är skälet till att du ska åka snålskjuts på de som bara har en domän/databas?
Det du vill är att ha en modell för webbhotellen som passar dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Omega Man Visa inlägg
Vad jag eftersöker är en mer flexibel webbhotellslösning. Det webbhotell som satsar på en sådan lösning kommer att ha en stor konkurrensfördel.

One size does not fit all.
Här har du din chans! Inser du vilka inkomster du skulle kunna generera till dig om du startade ett webbhotell med dessa möjligheter. Alla kan starta ett webhotell, bara att anställa rätt kompetens.

Allvar nu: Tänk efter lite!
Grannen och jag betalar lika mycket i bilskatt. Han kör 5000 mil/år, jag bara 600 mil/år.
Två personer betalar inträde på Skansen, den ene gick därinne 30 min, den andre 4 timmar.
TVlicens - lika för alla. En del tittar 1h/månad den andre 4h/dag.
Bredbandet - i ena huset laddas det ner dygnet runt i det andra betalar man sina räkningar en till två gånger i månaden.
osv osv.

Att erbjuda utrymme kostar inte speciellt mycket, inte heller en domän i DNSen eller en eller 10 ftpinloggningar etc

Det är ju fråga om tjänsternas värde för kunden som man prissätter.

Enda riktigt vettiga inlägget i denna diskussion står ju mans71 för. Läs de inlöggen och begrunda.
aelander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat