Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Sen eftersom du tar min mailkontakt till dig till wn, så med tanke på att ni redan i mitten av förra månaden blev tillsagda om vad ni omgående behövde uppdatera, så känns nedan citat, som något som kunde få en lite mer ödmjuk ton..
|
Eftersom jag misstänker att du granskade egensajt utifrån vår diskussion här på wn, eller åtminstone påmindes om att göra så, är det för mig lämpligare, bättre och betydligt smakfullare att du som privatperson nämner felet med villkoren här i tråden, och det är därför jag återslöt här, men vi har kanske skilda uppfattningar på sociala medier och forum. Sen stämmer det inte att vi blev uppmanade att uppdatera villkoren på sidan:
https://www.egensajt.se/tos.php utan vi blev endast uppmanade att uppdatera villkoren på sidan
https://www.egensajt.se/registrar.php vilket vi gjorde, och således missade vi att uppdatera samma information på dessa båda sidor. Självklart ska vi uppdatera all information på alla sidor, men du fick det som att låta att vi inte agerade överhuvudtaget.
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Men som jag skrivit, så anser jag inte att det är speciellt lämpligt för en registrar att ha åsikter om en annan registrars prisbild och det var det som jag reagerade negativt på.
|
Återigen, där skiljer sig vår åsikter, för mig är .SE Direkt en avdelning inom IIS att sälja domäner, och inte en annan registrar, annars hade du haft helt rätt. Det finns tom. personer inom IIS/SE Direkt som arbetar inom båda områden, rätta mig gärna om jag har fel. Så jag kan framföra åsikter angående IIS's versamhet men inte över .SE Direkts verksamhet som sker i samma företag/stiftelse, är det rätt uppfattat?
Men när jag säger att
skapa bättre ordning bland registrarer så menar jag självklart inte att hålla på att anmärka på oväntligheter utan att agera när registrarer tex inte förlänger domäner som blivit betalda och andra väsentliga saker där kunder blir drabbade. Att villkor inte är uppdaterade överallt lär väl knappast drabba slutkund på samma sätt som när en domän går förlorad?