Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Många företag tycker det är trevligt att kunna tala med en person på telefon framför att skicka mail. Dessutom blir det ganska irriterande med mail om det dyker upp följdfrågor.
|
Beror ju dock väldigt mycket på vad det är för typ av ärende.
Vid problem med mail så är det ju så klart helt ok att använda telefon, rätt uppenbart iofs

Samma sak med fakturafrågor och andra snabba ärenden.
Däremot så tycker jag att det är helt galet att ta ärenden med långa utdragna förklaringar via telefon, då bör mail vara en självklarhet. Dels för att den som beskriver ärendet ska kunna läsa igenom det en extra gång innan den skickar in det så att det är beskrivet på ett bra sätt, men även för att den som besvarar ärendet ska få ett underlag att jobba mot när det hanteras.
Tycker att det finns en vettig brytpunkt på ca 4-5 min, beräknar man att ärendet skulle ta längre tid än så via telefon så bör man använda mail.