Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-15, 00:23 #30
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Chatsupport anser jag mest vara ett budgetalternativ. Sitter hellre i 5-10 minuter telekö hos Binero/loopia och får svar på mina frågor direkt än sitter 10 minuter i en chat med One och får ett svar var 4:e minut. Det är lättare att "passa" en telekö och man blir effektivare när man då kan göra annat samtidigt. Chatsupport känns inte så aktuellt 2011 anser jag. Dessutom så svarar flera av de större webbhotellen blixtsnabbt nuförtiden på epost förutom kanske under den värsta tiden på dagen.
4 minuters kö på chat är bara riktigt dåligt förutom vid extremtoppar (när 50% av kundbasen kontaktar samtidigt och frågar samma sak för det är problem :P)

chat är mycket billigare och man kan få direktsvar om företaget har tillräckligt med support personal.


Angående pris som Dampi skrev.
Vad menar du med att man får mindre i sverige?
mindre utrymme/trafik?
Du kan inte använda detta som variabler då det är en sjuk marknad numera med dessa idiotiska överförsäljningar.
Kvaliteten är riktigt usel emot vad som kunde ha erbjudits.
Tyvärr så är kvalitet svår att mäta.
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat