Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-04, 22:10 #9
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Adestro Visa inlägg
Nu syftar jag på att du har en väldigt spridd flora av prestanda och skärmstorlekar att tänka på när du utvecklar för Android. Kolla bara på de problem skaparna av Angry Birds hade/har. (http://news.cnet.com/8301-30685_3-20023199-264.html)
Ett par procent av spelutvecklare har sådana problem men det gör inte att man normalt skapar applikationer för skilda system. Själv tycker jag det snarare är systemets styrka att man för det allra mesta kan skapa en genomtänkt applikation som fungerar bra med väldigt olik processorkraft, upplösning eller skärmstorlek. I värsta fall får man vid installationstillfället mäta upp relevant prestanda om man har väldigt tung grafik eller uträkningar.

Problemen kan göra att man t ex skapar två separata inställningar för extraeffekter eller resurser som används. Att göra det inom androids system är väldigt enkelt för det allra mesta väldigt enkelt och straight forward.

När Rovio väljer att göra två skilda versioner är det för mig inte mer förståligt än att göra detsamma för ett desktop-spel istället för att göra det möjligt att köra spelet i flera olika upplösningar, olika grafikdetaljer-nivå (skuggning, ljussättning, ...) etc möjligt.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat