Citat:
Ursprungligen postat av hnn
|
Ser till och med ännu mindre övertygande ut än Microsofts motsvarighet. Enda undantaget är just webkit. Ingetdera av företagen har anammat open source-tänket för sina huvudprodukter men har några enstaka projekt där de faktiskt själva gjort ett medvetet val att de kan få vissa egna fördelar av communityn och sedan en rad med "projekt" där de inte själva kunnat välja. Jag vågar inte säga huruvida det vore fördelaktigt för deras affärsmodeller att oftare välja open source - men jag som användare och utvecklare är ändå för en utveckling mot open source för att det gynnar mig.
Sen tycker jag tvärtom många andra att tävlingen faktiskt är ett bra initiativ, även om jag inte tycker Microsoft gjort mycket positivt inom området tidigare. Att de nu till nästa version ser ut att hålla jämna nivåer med de bästa webbläsarna är ändå något jag måste gilla som webbutvecklare då IE fortsatt kommer ha en betydande roll i alla fall ett bra tag till - oavsett om jag vill använda den som användare eller inte.