Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-02, 16:30 #14
Doctor.Datas avatar
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 326
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
Doctor.Datas avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 326
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att en sida ser risig ut betyder inte per automatik att det inte fungerar.
Nej, men det är inget jag skulle bli medlem på i alla fall. En webbplats som inte har en tilltalande design faller inte mig i smaken. Men vi alla är olika. Finns säkert dom som älskar den här http://www.sagabio.com/ och skulle man skapa en dejtingsida med den här designen skulle man säkert lätt få 500.000 medlemmar. Men jag skulle inte bli medlem.

Jag tycker min konkurrent har en väldigt kladdig och komplicerad webbplats. Det är svårt att hitta, dålig text. Ja, det mesta är dåligt. Startsidan är väl det enda som får godkänt av mig.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Av din beskrivning att döma så tänker du själv satsa på en liten nisch och då handlar det väl antagligen om en ganska begränsad kundkrets? Varför tror du inte att din enda konkurrent redan har majoriteten av de kunder du är ute efter? De kommer självklart inte att ge sig utan strid när du träder in på scenen och det kommer nog inte vara så lätt som du tror att locka över dessa till dig. De betalar för en tjänst där personerna de är ute efter redan finns samlade.
Konstigt då att Mötesplatsen överlever när E-kontakt finns. Varför är inte alla hos E-kontakt när dom var före Mötesplatsen? Just för att Mötesplatsen har något som inte E-kontakt har. Något måste det vara som medlemmarna gillar med Mötesplatsen.

Jag kan peka på väldigt många punkter som gör att min webbplats kommer slå ut den andra med hästlängder. Sen om folk känner att marknaden är mättad och trött nu på dejting via internet, det kan jag köpa. Med handen på hjärtat är jag själv riktigt trött på alla dejtingsidor som finns. Skulle jag nu bli medlem så blir det e-kontakt av många anledningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
När du har "räknat" ut att du ska omsätta miljoner, skulle gärna vilja se dom uträkningarna eller är dom helt tagna ut luften?
Nej, det är dom inte. Dom är uträknade efter hur marknaden ser ut. Men jag kan sätta en lägre omsättning, om det känns mer realistiskt i detta sammanhang. Kanske 500.000 första året istället för att sväva på moln.
Doctor.Data är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat