Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Jag fick nyligen ett surt mail från en företagsägare som ville att en negativ recension av hans verksamhet genast skulle tas bort från webbplatsen eftersom den "sprider dåligt rykte och är inte sann". Han passade även på att hota med polisanmälan (mot mig, inte mot recensenten). Detta är den enda recensionen av hans verksamhet så man förstår ju att han inte är helt nöjd.
Fråga 1: Har han rätt att kräva att jag ta bort recensionen?
- det handlar visserligen om ett företag och en verksamhet men problemet här är att det är en mycket liten arbetsplats och personen hänvisar dessutom till just ägaren (ej namngiven men ändock) i recensionen med vilken han blev rejält osams
Fråga 2: Hur hade ni gjort och varför?
|
Såhär fungerar det, man skriver en recension om ett företag. Bra eller dåligt, man tar aldrig bort en recension. Utan man skriver en ny där man berättar om vilka förändringar som har skett (om det har skett några).