Visa ett inlägg
Oläst 2011-02-13, 09:30 #5
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Dygnet-runt-beredskap kostar pengar. Det måste kunden veta. Räkna med åtminstone några tusen i veckan i ersättning till den som har beredskapen. Det behöver inte nödvändigtvis vara du; de flesta företag har flera anställda som turas om eftersom det är tärande att ofta bli väckt mitt i natten (är det anställda det handlar om gäller dessutom lagarna om dygns- och veckovila som reglerar hur länge man får ha beredskap).

Jag håller för övrigt med om att ni ska ha en separat utvecklingsmiljö. Du utvecklar i den, kunden godkänner funktionen och sedan trycks uppdateringarna ut till den skarpa miljön. Då är det inte längre ditt fel att buggar uppstår, utan något kunden får betala för att lösa. Det låter helt vansinnigt att kunden tycker att buggar är fel som inte skulle funnits där från början och att du har en vansinnig kund ska inte gå ut över dig :-)
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat