Visa ett inlägg
Oläst 2011-02-13, 00:38 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Först och främst så är ju buggar en naturlig del av vilket utvecklingsprojekt som helst. Detta ingår i arbetet liksom alla andra delar och du ska givetvis ha betalt för denna tid oavsett om buggfixarna sker under utvecklingen eller vid ett senare tillfälle. Det är ju fullt möjligt att en bugg inte visar sig förrän efter en månad eller ett år och i vissa fall kan ju kunden mycket väl anse att saker som inte fungerar som han / hon vill är "buggar" oavsett vad man specificerat från början.

Vad gäller kontraktet så ska du aldrig gå med på något som är orimligt, t.ex. att du alltid ska finnas tillgänglig inom en timme. En person kan självklart aldrig vara ensam om jour, det är näst intill omänskliga arbetsförhållanden. Jag håller absolut med dig, antingen får de ta in ett företag som kan övervaka driften dygnet runt eller så får ni komma överens om vissa tider som ska gälla. Sedan kan man givetvis försöka vara till hjälp även utanför dessa tider men det som regleras i kontraktet måste vara rimligt. Ju hårdare kraven på dig blir desto mer ska du ha betalt.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-02-13 klockan 00:40
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat