Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Man kan ju fråga sig om det är rättvist eller ens lämpligt att låta kunderna härja fritt på ett webbhotell. Använder man mer resurser bör man också betala för detta.
|
Det handlar naturligtvis inte om att en kund får obegränsat med resurser, med min föreslagna teknik så ger man tex. en kund 6x2st proc. som kan utökas till tex. max 6x20 processer, men för detta betalar man naturligtvis extra för, en kund som behöver 6x20 processer kan jag lova inte kommer att kunna existera på ett befintligt webbhotell i Sverige idag. Ett kontos grundconfig är 6x1 process som kan flexibelt gå upp till 6x2 processer vi höga belastningstoppar, märker man att detta fortgår får kunden köpa till extra processer.
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Antingen säljer man en molntjänst där man betalar för exakt det man förbrukar eller så säljer man exakt specificerade paket. Något annat är tämligen oansvarigt.
|
Fast detta är offtopic när du går in på priser och försäljningsfrågor, det är tekniken vi diskuterar främst, men med den teknik jag förespråkar så begränsar man processmässigt konton, men alla kunder får en process pool som är dynamisk inom rimliga gränser.