Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Gör som Google, be din affärspartner lägga in ett script som anropar en sida (webservice) hos dig där du kan registrera antal leads. Scriptet ska anropas automatiskt efter en "submit" av något slag på den andres sida...
Om han skickar med vissa parametrar som ett annonsid, stegid e.d. så kan du även spåra hur användaren rör sig mot målet...
|
Tack! Ja, det skulle väl funka men det kräver kräver ju ganska mycket merarbete av både mig och partnern, och känns lite som att jag misstror de om jag kräver det. Det är dessutom fortfarande inte säkert att de räknar rätt, vare sig det är av misstag eller inte.
Rent generellt sett tycker man det här borde vara ett vanligt "problem" som kanske någon lyckats lösa på ett enkelt och säkert sätt. Jag tänker mig en tredjeparts tjänst som håller räkningen på ett objektivt sätt.
Hur gör Affiliate nätverken för att hålla reda på sales? Har de webbtjänster som tex en butik som säljer varan måste anropa?