Visa ett inlägg
Oläst 2011-01-11, 21:35 #7
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av kippex Visa inlägg
Det föll väl ganska klart på att Braun tidigare ägt domänen i 9 år då det uppenbart blir en snap... men trots det lyckades GG vinna det med sin efternamns-affärsplan. Intressant!

Finns en hel del intressant läsning där... NN vs Wasa t.ex.
För det första så förstår jag inte alls "då det uppenbart blir en snap" - Vad menar du? Skulle det vara otillåtet med att snappa nyligen frisläppta domäner!??

jag håller INTE heller med eng3ls uppfattning kring ATF

- min uppfattning är den du tar som exempel - registrerad namnrätt, som exempelvis ett varumärke med rättsgrund i hela Europa eller bara i Sverige, KAN hävda en namnrätt om sökande samtidigt kan påvisa att det inte skett någon utveckling under domännamnet under den senaste 3-4 åren - så KAN det av tvistlösare anses saknas berättigat intresse hos innehavaren. Att det dessutom finns 8 "Hilton"-varumärken (enligt ditt exempel) registrerade mellan 1981-12-09 - 2005-03-03 under 10 varumärkesklasser är ju inte till din fördel..

Men som abbarena.se, braun.se mfl ATF:er tydligt berättar att en ATF blir inte bättre än mtrlet som tvistlösaren får att ta ställning till, därav flera "solklara fall" som får oväntad utgång.

Senast redigerad av Internet Sweden den 2011-01-11 klockan 21:41
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat