Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-12, 22:15 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av hubbert Visa inlägg
Enligt Amerikanska myndigheter så dödades ungefär 16.000 personer i terrorattacker under 2008. Av dessa var 19 amerikaner. Och så värst mycket mer västerlänningar drabbas inte heller under det året.
http://www.america.gov/st/.../2009/....0.6059229.html
Attentat för övrigt som drabbar västlänningar är mycket fåtaliga totalt sätt. Efter den 11 september, London 2005, 56 döda och Madrid 2004, 191 döda, är det inte mycket som drabbat västerlänningar.

Men naturligtvis finns det en agenda hos en del att försöka utpeka muslimer som terrorister och ett stort hot mot oss i väst. Det gör det lättare att visa handlingskraft genom nya övervakningslagar eller för den delen driva en politisk linje om invandrare i största allmänhet. Motiven att hetsa mot islam är lite olika.
Nu tycker jag iofs att ökad övervakning är vårt bästa vapen mot denna typ av brott så där håller jag absolut inte med dig men i övrigt håller jag med dig. Däremot ser man med all önskvärd tydlighet nu att Sverigedemokraterna verkligen är ett anti-muslimskt parti. Så här skrev riksdagsmannen Kent Ekeroth:

Citat:
I vanlig ordning kommer Dilsa Demirbag Sten och babblar om att ”vi ska inte skuldbelägga en hel grupp” bla bla bla. Varför inte? Islam som ideologi ger upphov till denna sorts beteende och dessa åsikter är utspridda i den muslimska världen
Är det något som inte gynnar Sverige nu så är det ökade motsättningar mellan muslimer och icke-muslimer men SD vill uppenbarligen ha ett fullskaligt krig på alla fronter om de får bestämma, åtminstone är det i den riktningen de verkar och de passar givetvis också på att hoppa på Reinfeldt för att han är försiktig och baserar sina uttalanden på fakta, något som är dem helt främmande.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-12 klockan 22:20
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat