Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-12, 21:18 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel Visa inlägg
Al-Qaida i Irak som har utfört massa terrorattentat i Irak måste väl ändå anses som inhemsk terrorism? Även om Al-Qaida finns lite var som helst så innebär det inte att allt de gör klassas som internationell terrorism... Är trots allt olika divisioner som inte har så mycket med varandra att göra.
Som jag sa så är det oftast utländska självmordsbombare som har stått för dåden i Irak. Kriminella brukar undvika att gå på sina egna och det är givetvis alltid lättare att få självmordsbombare att angripa ett annat land än sitt eget.

Citat:
Ursprungligen postat av 7AAA7 Visa inlägg
Jag hoppas inte att ni eller folk går runt och är rädda nu, ser detta som en instabil människa.

Går inte runt med rädsla hela dagarna, denna rädsla gynnar vissa...
Håller med dig till 100%. Försiktig och uppmärksam skadar ju kanske inte att vara men att gå runt och vara rädd har man ingen större nytta av. Det är ju dessutom fullt möjligt att denna person agerat helt på egen hand precis som personer som stått för skolskjutningar här och där. Det kan mycket väl bottna i liknande mentala åkommor oavsett om man senare i livet hittar någon form av förevändning för att ha ihjäl människor. Jag ser det som en ganska primitiv operation även om Magnus Ranstorp inte verkar vara av samma uppfattning av någon anledning. Risken finns ändå att han inspirerar några andra till att göra samma sak vilket är betydligt värre.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-12 klockan 21:28
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat