Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Suck, kan vi inte lägga av med det där Binero-tramset nu? Du som är så pass aktiv i webbhotelltrådar borde ha märkt att jag förmodligen är den moderator som skrivit mest negativt om Binero om nu det mot förmodan skulle ha någon betydelse.
Alla webbhotell har begränsade resurser och stora webbhotell har ett stort antal kunder och därmed större möjliga variationer. Om resurserna råkar vara upptagna på annat håll så är det givetvis omöjligt att åtgärda problem för en kund omedelbart. Den som inte inser det lever inte i verkligheten. Jag hade nog inte anordnat en kurs som var beroende av webbhotellet utan att ha en backup med ett annat webbhotell men givetvis gör alla som de själva önskar. Det har ingen som helst betydelse om det är Surftown, Binero eller Loopia. Det går inte alltid att ta hänsyn till varje enskild kund såvida man inte är en mycket liten aktör och detta bör man vara medveten om. Det handlar om att anpassa sig till situationen för stunden. Den som inte gör det blir oundvikligen lidande i längden oavsett vad det handlar om. Sedan kan man alltid ha krav och önskemål men det spelar som sagt var ingen som helst roll för det som sker just nu.
Tåganalogin är dessutom tämligen bisarr. Att kommunikationer fungerar fyller en extremt mycket viktigare samhällsfunktion än någon server på ett webbhotell. Där vet man också att man får ersättning med buss eller annat tåg om det skulle krångla. Man är i princip aldrig garanterad en omedelbar respons från ett webbhotell även om det är önskvärt och det alla säkerligen strävar efter.
|
Det här var nog ett av dom märkligare inlägg jag sett faktiskt... Det är ju ungefär detsamma som att bli rånad och få höra att polisens resurser är upptagna med annat när jag ringer och vill ha hjälp. Alla vi som jobbar på ett webbhotell har väl en skyldighet att se till att antalet kunder ligger i en vettig nivå i förhållande till hur många anställda vi är. Att komma med nån tramsig ursäkt att det är för många ärenden för tillfället är ju bara ett tecken på att man har ett system som inte är tillräckligt bra.
Klarar man inte av att antingen lösa kundens problem eller åtminstone ge kunden ett bra svar på varför det inte är tekniskt möjligt att göra det den vill på under 20 min så har man en dålig support i mina ögon.