|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Feb 2008
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Feb 2008
|
Nu har jag halvslarvat igenom tråden och det jag reagerat på är de siffror som nämns. Finns "statistiken" där bara för att visa på hur få det är som bär dessa plagg, eller är de ett försök att ge ett exakt antal? Någon säger att en ev. lag berör 50 personer medan någon annan säger 200. Det verkar som att det lilla antalet personer gör att det är onödigt att lagstifta mot heltäckande slöjor. Hade det då varit på sin plats med en lagstiftning om antalet personer med niqab/burka var 100 000?
Ska antalet bestämma om det är lagligt eller inte?
Personligen är jag inne på att folk får klä sig hur fan de vill. De får vara söndertatuerad i ansiktet, gå omkring iklädd en sopsäck eller bära niqab. Det är ett fritt val alla ska ha, men dem får räkna med att det inte är så lätt att få en t.ex. anställning. Det kan väl knappast komma som en överraskning att det finns arbetsgivare som dömer ut sökande på deras klädsel/stil. Då är det bara att vara taktisk och rätta in sig i ledet om man vill ha ett jobb omgående.
Väljer man klädseln före arbetsgivarens krav så har man ju tydligt visat att man inte är särskilt anpassningsbar.
|